FANDOM

Bardzo prosta modyfikacja, pozwalająca na zasymulowanie ruchu pojazdu na zdjęciu. Przydatna nie tylko po to aby zdjęcie udawało uchwycenie pojazdu w ruchu, ale i wtedy kiedy robimy zdjęcie "w tłoku" pojazdów pożarniczych i zależy na wyeksponowaniu tylko tego jednego.Poniżej samouczek na przykładzie Photoshopa (GIMP to różnica w nazewnictwie funkcji):

1. Wczytujemy zdjecie do naszego programu graficznego.

2. Narzędziem lasso (trzecia ikona od góry, przypominająca lasso :)) z ustawioną wartością Wtapianie na 10-20 pikseli (wartość zależy od wielkości zdjęcia i samego kadru) wycinamy jak najdokładniej kształ wozu z naszego zdjęcia. Najwygodniej jest używać to tego celu tabletu graficznego, ale i po odrobinie treningu łatwo idzie myszką.

3. Teraz mamy dwie możliwości zasymulowania ruchu:

a) Wybieramy z menu Zaznacz/Odwrotność (funkcja traktuje teraz jako obszar roboczy wszystko poza zakreślonym przez nas pojazdem. Następnie wybieramy filtr Rozmycie/Rozmycie Gaussowskie z wartością 3-5 piks (wartość zależy od wielkości zdjęcia i samego k

Poruszenie

Stoi a jednak jakby się poruszał

adru), albo filtr Rozmycie/Poruszenie i wartość odległości ok 15-30 piks (wartość zależy od wielkości zdjęcia i samego kadru).

b) Druga metoda jest zbliżona. Różnica polega na tym, że nie zaznaczamy odwrotności a kopiujemy nasz wybrany pojazd na nową warstwę, a warstwę poniżej (warstwę oryginalną) rozmywamy Rozmyciem Gaussowskim lub Poruszeniem.

Dodatkowo można warstwę Rozmytą (Poruszoną) przerobić na odcienie szarości, co dodatkowo wyeksponuje nasz pojazd.